Monday, May 17, 2010

Pulau Langkawi, Kedah

Pernahkan anda ke Langkawi?.. Percutian ke Langkawi kami yang ke2 selama 4hari 3Malam, menaiki penerbangan AirAsia. Alhamdulillah... memang seronok. Langkawi memang tak menghampakan. Kawasan kecik tapi tempat menarik banyak. Tempat-tempat nak pergi tu pun dekat-dekat aje.

Langkawi umumnya dikenali sebagai Jewel of Kedah, merupakan negara kepulauan dari 99 pulau-pulau di Laut Adaman. Ini merupakan sebahagian dari Negeri Kedah, yang berdekatan dengan sempadan Thailand lepas pantai darat Malaysia barat laut. Ini juga mempunyai warisan yang kaya dan banyak tarikan ‘pelik’ hehe.

Kepada yang tidak sabo nak berjalan, kiranya dalam satu hari boleh cover 2 atau 3 tempat. Bila penat, drive sikit aje dah sampai hotel.Jangan risau anda tidak akan sesat.Tempat tarikan utama ialah Underwater World, walaupun kecil berbanding KLCC Aquaria dan lain-lain aquarium yang pernah kitaorang pergi tetap ada daya tarikan terutama iaitu Penguin.

Naik Cable Car Sky Bridge dan naik bot menyusuri kuala Sungai Kilim agak berbeza dan seronok disamping Island Hooping dimana kami dibawa melawat 4 buah Pulau Lagenda disekitar Langkawi. seronok sekali. Tolehlah ke mana-mana pun, pemandangan cantik-cantik belaka."Breathtaking" la konon hehe…

Kali ni penginapan kami di Berjaya Beach & Spa Resort. layanan memang 1st class.bagi memudahkan perjalanan kami sewa kereta.Memenuhi aktiviti wajib diteruskan dengan bershooping.Langkawi memang terkenal dengan pulau bebas cukai terutama di Pekan Kuah. Disebelah malanya bersantai dan makan malam ala romantic dipantai Chenang yang ‘happening’ bersama pelancong2 yang tidak lokek senyuman. Keramahan masyarakat Langkawi juga memang tidak boleh dipertikaikan lagi.

2 comments:

The Heaven Kitchen said...
This comment has been removed by a blog administrator.
IEETA said...

syoknyee..cooti

Post a Comment